بزرگترین فلسفه ی حوزه های علمیه در طول تاریخ ،ابلاغ دین الهی به بشریت بوده و امروز اسلحه ی تبلیغ بزرگترین نقش را در عرصه ی جهانی در تثبیت و ترویج هر مکتب و مذهب دارد.
بسمه تعالی...
اساسنامه ی موسسه تبلیغی ولی امر{عج}
نام:
موسسه تبلیغی حضرت ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف.
مجموعه ای که از طلاب مجتمع عالی ولی امر{عج} تشکیل شده و در جهت پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی و آرمانهای امام و رهبری قدم برمیدارد.
مقدمه:
بزرگترین فلسفه ی حوزه های علمیه در طول تاریخ ،ابلاغ دین الهی به بشریت بوده و امروز اسلحه ی تبلیغ بزرگترین نقش را در عرصه ی جهانی در تثبیت و ترویج هر مکتب و مذهب دارد.
و هرگونه کوتاهی و ضعف در تبلیغ و دوری از طرح های تبلیغاتی و ابزار جدید آن مساوی است با از بین بردن تمام آرمان های مذهبی ،و حاکمیت مطلق کفر بر جهان.
امروزه مهم ترین اقدام عملیاتی برای ترویج اسلام این است که همه ی مبلیغین و مروجین شریعت ،تبلیغ را در راس وظائف خود دانسته و در تربیت مبلغ به حد کافی و لازم سرمایه گذاری جدی نمایند.و تمام روش های تبلیغاتی دنیا را اعم از خطابه ، هنر ، و قلم و غیره را در دستور کار خود قرار دهند.
بر این اساس مجتمع عالی ولی امر عجل الله رسالت خویش را در این می داند که در کنار تعلیم و تربیت به تربیت مبلغین تراز انقلاب اسلامی و مبلغین کارآمد و مسلح به سلاح علم و دانش در مقابل دشمنان جهانی اسلام و انقلاب تربیت کند، و آنها را برای حضور در عرصه های جهانی آماده سازد.
و برای ابلاغ پیام و رسالت الهی از تمام ظرفیت های موجود و فرصت ها و امکانات به نحو کامل استفاده نماید. و بر آگاهی ، دانش و بصیرت جامعه بیفزاید.
بخصوص در میدان مقابله با تبلیغات دشمن آمادگی کامل داشته باشد.به طوری که هر شبهه و فتنه ای را در نطفه خفه نماید و برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه و اجرای فرامین حضرت آمادگی کامل ایجاد نماید.
به امید آن روز...
سیاست های کلان:
1.مبنا قرار دادن آموزش معارف دینی بر اساس آیات و روایات و سیره قطعی علما و متشرعین و مبارزه با هرگونه تحریفات و خرافات و بدعت ها و تحجرگرایی.
2.تبیین و تثبیت آرمان ها و ارزش های اسلام و امامین انقلاب
3.پرورش مبلغان نمونه و تراز نظام اسلامی با روحیه جهادی
4.تربیت مبلغین آشنا به مسائل و شبهات روز جامعه
5.حضور در صحنه هایی که در شرایط خاص اجتماعی ایجاد می شود.
6.ابداع خلاقیت و نوآوری در موضوعات تبلیغی با بهره گیری از تجربیات موفق تاریخی در این امر با الگو قرار دادن مبلغان زبده تاریخ.
7.شناسایی نیروهای توانمند تبلیغی و فراهم کردن زمینه ی کار
8. ایجاد روحیه ی ایثار و انگیزه ی تحول آفرینی و تکامل در فضای جامعه .
9.شناختن چالش های تبلیغی جامعه اسلامی بر اساس الگوی حکومت اسلامی
10.تدوین برنامه های تبلیغی برای برون رفت از چالش های نظام اسلامی
11.جذب و آماده سازی مبلغان توانمند مرکز، جهت رسیدن به اهداف ماده 9و10
تبصره:در صورت صلاح دید تعاملات به صورت مقطعی با طلاب توانمند و نخبه ی خارج مرکز هم بلامانع است.
اهداف:
1.تربیت طلاب توانمند در عرصه ی تبلیغ
2.گفتمان سازی اهداف کلی مجتمع عالی
3.پر کردن ایام تبلیغی به صورت هدفمند
4.تقویت روحیه ی تبلیغی و مهارت های تبلیغی
5.پیشبرد جهاد تبیین
اهداف بلند مدت:
1.تربیت مبلغ مجتهد با رویکرد تخصصی
2.ایجاد توانمندی و مهارت و ارتباط و انتقال معارف به مخاطب عمومی
3.فراهم کردن زمینه برای صدور معارف تولید شده در مرکز به عموم جامعه
4.بررسی زمینه های روز جامعه:
خانواده.اقتصاد.تربیت.فرهنگ خانواده
5.ارتقا ظرفیت تبلیغی مرکز و بکارگیری این ظرفیت ها
راهکارها:
1.تهیه ی جزوات یا سرفصل های مکتوب برای مبلغان به جهت رسیدن به اهداف موسسه ی تبلیغی با اتحاد رویه در مبلغان
2.توانمند سازی مبلغان برای رسیدن به نقطه ی مطلوب.
3.رصد و شناسایی مناطق تبلیغی هدف،
4.اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور در مناسبت های مختلف تبلیغی ، اعم از ماه رمضان ،ماه محرم ،دهه ی آخر صفر، ایام عید غدیر{سه روز}،فاطمیه اول،فاطمیه دوم، دهه ی فجر، ایام اعتکاف ماه رجب
برنامه ها:
1.برگزاری دوره های آموزشی به صورت مجازی و حقیقی
2.ایجاد بستر و زمینه برای فعالیت های رسانه ای و تبلیغ در فضای مجازی